lördag 24 oktober 2015

Detdär med kuddar...





Kuddar är något som många inredningsbloggare är väldigt tokiga i och jag är inte desto sämre själv heller. Varför just kuddar är så intressanta är väl för att de är de minsta och förmånligaste inredningsföremålen som man kan byta ut när man vill ha lite variation i inredningen. Ibland kan jag ställa mig frågan varför så många kuddar? De är ju bara i vägen när man skall slå sig ner i soffan och varenda dag får man ordna och piffa för att de skall ligga fint. Men det ser ju bara så mysigt ut...




Och detdär med Odd Molly.... Trenden Odd Molly kläder har jag passerat för länge sedan. Visst var de fina, men som sagt allt har sin tid och nu gillar jag en annan stil på kläderna. Men att Odd Molly har satsat på textiler till hemmet är trevligt eftersom mönstren är sådanan att de passar fint in i kuddvärlden bland olika grafiska och marockanskinfluerade mönster. 



Som jag tidigare nämnt gillar jag handstickade filtar och denna Odd Mollys Cosy Throw till vänster är så fin. Men så var det ju detdär med förmånliga inredningstextiler att byta ut när man vill ha variation. Att man för denna pläd får punga ut med långt över 200 euro och kuddarna närmare hundringen, tillåter inte att man fyller soffan med kuddar som man följande månad byter ut. Inte i min värld i varje fall.



Eftersom jag lägger ner ganska mycket tid på att inreda och ändra om hemma så gillar jag att leta varor från olika håll och naturligtvis letar jag ofta efter budgetvarianter som är fina. Ett exempel är dessa superfina dynor från Jotex som jag köpte för en struntsumma. Fina, förmånliga och värda att lägga på hyllan om en måndad eller två.


Inatt vrider vi klockorna tillbaka och sover en timme längre i morgon bitti. Härligt! 

Skön helg till er alla!

.



4 kommentarer:

Petra sa...

Jag håller helt med dig, med budgetvarianter eller åtminstone ditåt är det lätt att förnya (ofta!) med textilier. Jag gillar dina från Jotex också, fint med lite murrigt fast ändå ljust.

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja visst att fixa med dynor är härligt! Dina dynor är otroligt vackra!
Kraam
Sanne

Unknown sa...

Oj vad mycket fina kuddar och annat du visar! OM handdukar gillar jag mycket, skulle gärna vilja ha dem. OM kuddar vill jag ge till dottern. Ha en fin söndag! Kram

Maria at inredningsvis sa...

Prydnadskuddar är som smink de förändrar ALLT haha :) hoppas du får en fin ny vecka.

Idag visar jag gardintips på bloggen :)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor